20 lutego 2015

Zapiekanka z makaronem i brokułami

Zapiekanka z makaronem to jedna z lepszych opcji do przygotowania na obiad gdy nie ma się pomysłu i czasu na gotowanie. Zawsze może nas ponieść wtedy fantazja i możemy stworzyć nieznane nam kompozycje smakowe, bądź nawrzucać do niej po prostu to co się ma w lodówce. 

Dzisiaj pokażę Wam moją małą, piątkową twórczość. Zapiekanka miała być bez mięsa (piątek, Wielki Post, wiecie o co chodzi :) ) i miała być również szybka i pożywna. 





Do wykonania mojej super-zapiekanki użyłam:
- 1 opakowanie makaronu świderki
- 1 brokuł                                    
- suszone pomidory                    
- czosnek                                    
- pieczarki                                  
- ser żółty gouda                        
- ser mozarella                          

Na początku pokroiłam pieczarki i podsmażyłam je na patelni z dodatkiem soli i pieprzu. Następnie podsmażyłam pokrojone suszone pomidory ze zgniecionym ząbkiem czosnku na oliwie spod pomidorów. Ugotowałam makaron oraz brokuła. Gdy wszystkie składniki zostały przygotowane, przełożyłam je do formy, pokroiłam na to mozarelle i posypałam serem  żółtym.


                            

Całość włożyłam do piekarnika na 15-20 minut i piekłam w 180 stopniach na termoobiegu.



                             


Zapiekanka spokojnie wystarczyła na 4 osoby, mimo prostego wykonania i niewyszukanych składników była naprawdę smaczna :)
Mój tata poleca z ketchupem ( tak jak wszystko ) ;D




A Wy macie jakieś swoje proste pomysły na szybkie obiady? Lubicie jedzenie w takim stylu?

Pozdrawiam,
Adkaa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz